6.11.2011

HEMMAFIX Barnrumssäng med förvaring


Fint Gör-det-själv-tips i Hus&Hem nr 7/2011.
Barnrumssäng med förvaring är ju nästan ett måste. Har tidigare tipsat
om säng med förvaring byggd på IKEAs Stolmenstommar*.
Här kommer ritning på helt lösvirkesbygge. Snygg modell som
påminner om Mickis fina barnsäng med lådor.

Färgsättningen i rummet är bonusinspiration.
Så fint med säng och vägg i samma nyans och att den
avslutas på halva väggen. Gillar!


Underbar kulör för övrigt som påminner om Alcro Designers Lingonshake.
Till killarnas rum skulle jag gärna göra samma lösning,
i Leos rum faller valet på den grönbruna färgen Troll.

*Har fått frågan om Stolmenstommen håller för mer än 40kg. Och ja, det gör den absolut när den står på golvet och ej är monterad på stolpen som den är avsedd för i förvaringslösningen.

1 kommentar:

  1. Hej Pella!
    Jag har använt mig av den här ritningen. Sängen blev mycket finare än de sängar med förvaring som finns på marknaden.
    För att den skulle passa i min dotters rum valde jag att minska både bredden och längden och utgick ifrån måtten på en fädig madrass från IKEAs barnavdelning. Det gällde att hålla tungan rätt i mun när man räknade om måtten på ritningen för att få allt kapat med rätt mått på byggvaruhuset.
    Men det var värt allt jobb, det blev perfekt funktionsmässigt och som sagt
    väldigt mycket finare än de färdiga lösningar som går att få tag på.

    Fin blogg du har!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...