6.27.2011

I soffhörnet...


Kommer hem och kraschar på soffan efter 12 timmar på kontoret.
En likadan dag imorgon igen så kanske läget är under kontroll till semestern.
Inte sommartid direkt. Varför ser juni månad alltid ut så?
Trött och mosig med ett huvud som ännu går på högvarv, är det i alla fall
 underbart skönt att få krypa upp i soffhörnet. Det är i dessa stunder
som jag inser varför min favoritfärgskala i vitt, grått och gråbeige passar mig
så bra. Tråkigt kanske, men jag orkar bara inte med fler intryck,
smälter in i bland naturtonerna och blir lugn.
Under filten i min alldeles egna, mysiga, gosiga hemmagrotta.

Harmoni.

Soffhörn från Alphabet Collection design Piero Lissoni
för Fritz Hansen, bild Images Blog Design


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...