8.18.2011

Inspiration från IKEA










Nej, det här är inte ett inlägg om IKEA-katalogen
som alla väntar på. Utan inspiration i bokform från IKEA Family.

Härlig inspiration. Du hittar den i boken


Inredning Nanna Lagerman & Lotta Noremark
Foto Marcus Lawett

Massor med vackra, stämningsfyllda bilder på böljande tvättat linne
och textilier med härliga strukturer. I Like!
Snyggt typsnitt och mysiga texter, blandat med enkla
gör-det-själv-tips med textil a la´IKEA.
En gladbok som väldigt oväntat bjöd på massor fin inspiration.

Gillade nämligen inte alls omslaget, överväger starkt att klä in boken
 i ett antracitgrått linnetyg. Det skulle stämma bättre med innehållet och
så kan den få ligga framme. Ja, jag vet - skäms en smula.
Men jag klarar inte av detaljer som retar mitt öga...
Det är samma sak med inredningsmagasinen som ligger travade
i högar lite här och var. Ett snyggt omslag måste ligga överst. Alltid.
Nu har jag bäddat rent med nya sängkläder i tvättat linne
- från H&M Home. Ljusgrå, fina. Ska sussa såå gott!

Gonatt!


PS. På förfrågan, här är länken till IKEA Livet Hemma för mer info...

 

5 kommentarer:

  1. Those are beautiful photos - full of lots of inspiration!

    SvaraRadera
  2. Amazing...I got mine in the mail today too!

    BEAUTIFUL blog you have here!
    hugs
    Char

    SvaraRadera
  3. Kul! Fin bok. Jag bäddade också rent med sängkläder från h&m home igårkväll :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. fin, men hittar jag den på mitt italienska IKEA tro?

    SvaraRadera
  5. Hej, hade slarvat med länken, har lagt till den nu. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70195589
    Hoppas du hittar den med hjälp av artikelnumret!
    IKEA Familypriset är endast 79.- - så ett riktigt fynd! Tack för din kommentar. MVH/ Pella

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...