10.15.2012

Interior wishlist


Jag fick en utmaning för länge sen - att göra en lista med min dröminredning. No limits.
Så bättre sent än aldrig, här kommer ett första utkast...

Kök och badrum från Vipp, vintagematta från Artilleriet, Bertoias Diamond chair, svartvit fotokonst 
och svarta bestick från Gense ligger högst upp på min drömskelista. 

Sen är den gamla IKEA soffan Moment väldigt, väldigt fin i utförandet som på bilden från Olsson & Jensen
För övrigt gillar jag basic, vitt basporslin, vita sängkläder och så måste jag ha några 
lyxiga fårskinsfällar förstås.

Listan ska kompletteras med belysning och annat smått och gott - men en bra början, eller hur?
Och det bästa av allt - att drömma kostar ingenting!

Hur ser din lista se ut? Topp 5 favoriter just nu?


Se det gärna som en bloggutmaning och lämna en länk till ditt inlägg i kommentarsfältet här!

24 kommentarer:

  1. My favorite colors all together! Beautiful inspirations!

    Corina
    www.cocorrina.com

    Win a black & gold necklace from my shop. Join the GIVEAWAY

    SvaraRadera
  2. Såå läckra saker... mmm
    Eva

    SvaraRadera
  3. Förskräckligt fint!
    Trevlig helg Pella!

    SvaraRadera
  4. whoop whoop.
    hade kunnat kopiera hela din lista men det ska jag inte :).
    jag ska nog ta mig an utmaningen jag med om jag får.
    för sånt måste vara det roligaste som finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det måste du! Önskelistor är toppen för shoppingfreaks som oss. ;)

      Radera
  5. Vad roligt att du antog utmaningen! Och vilken lista massa godbitar!
    Vippköket är med på min också, man måste få drömma...
    Jag har ingen blogg så jag skriver några favoriter här.
    Asplunds låga vitrinskåp i Snöserien är en sedan länge storfavorit, just nu pågår långt gångna förhandlingar om att det ska bli årets vuxenjulklapp i familjen. Förra året fick någon bestämma TV så då måste det ju vara min tur nu;-)
    En annan favorit fick faktiskt flytta in för någon månad sen... Den grå Bague lampan från Foscarini, välkommen!
    Jag drömmer om Cesta lampan, den lilla vita Pedreralampan, Plate table i marmor från Vitra, åh så snyggt! Codekorgen från Asplund hade jag nog kunnat hitta plats för och även Saarinens lilla tulipbord i marmor mmm!
    Hade kunnat fortsätta länge men då hade det ju inte blivit favoriterna i topp så jag stannar här. Vill gärna se dina lampfavvisar också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, bättre sent än aldrig... :) Vilken toppenlista - Bague lampan är en favorit hos mig också liksom Cesta... Det finns ju så galet många lampor. Men jag ska komplettera listan. Lovar! :)

      Radera
  6. Men den här utmaningen måste jag ju bara anta :) superkul! gillar såklart din lista också, återkommer när jag har tänkt klart, kramar

    SvaraRadera
  7. Very nice list... of course I have to take up this excellent challenge... will get back with a list shortly...
    P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yey! :) Looking forward to see your list! :)

      Radera
  8. Here's my list... or version thereof... ;)
    http://wp.me/p2GBo5-l5

    SvaraRadera
  9. Jag antar utmaningen Pella! =)
    http://hemtrender.com/2012/october/5-hallfavoriter.html#comment

    Ha en fin kväll,
    Jenny

    SvaraRadera
  10. Jag kunde inte stå emot längre... :)
    http://emmas.blogg.se/2012/october/interior-wish-list-challenge.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. He, he... oemotståndligt - jag vet! ;) Underbar lista!

      Radera
    2. Din lista är helt fantastisk, älskar't!

      Radera
  11. great challenge, here is my list:
    http://mesyme.blogspot.co.uk/2012/10/interior-wish-list-challenge-by-stil.html

    love your choices

    SvaraRadera
  12. How could I not take up this challenge? I LOVE your list, here's mine: http://www.wickedandweird.com/2012/10/interiors-wishlist-challenge.html

    SvaraRadera
  13. Is it still opened for new wishlists? :)

    SvaraRadera
  14. http://dressesandbunnies.blogg.se/2012/october/interior-wishlist-en-utmaning.html#comment

    Kunde själv inte låta bli. Det blev dock en bråkdel av allt jag någonsin vill ha haha! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...